FB
deenfrplruuk

Kapusta kwaszona – sposób na zdrowy detoks.

Kapusta kwaszona

Kapusta kwaszona jest tradycyjnym, zakonserwowanym środkiem spożywczym. W dobie trendu na życie fit przeżywa swoją drugą młodość.

 

Poznajcie lecznicze właściwości kapusty kwaszonej:
– odświeża umysł, daje uczucie radości
– uodparnia na sytuacje stresowe
– pobudza przemianę materii
– wzmacnia układ odpornościowy i zwiększa wydolność mięśni
– przyspiesza wykorzystanie żelaza
– pomaga w budowie tkanki kostnej
– reguluje przemianę tłuszczową i obniża poziom cholesterolu
– wzmacnia mięśnie (głównie mięsień sercowy)
– pobudza wzrost komórek i działa odmładzająco
– przyczynia się do odbudowy zużytej tkanki łącznej

 

 

Kapusta to doskonałe źródło witamin z grupy B, C, K, E, P i U. Zawiera betakaroten, sole mineralne, sód, wapń, potas, fosfor, magnez, żelazo. Dzięki witaminie B12 kapusta poprawia nasze samopoczucie, odświeża umysł, wzmacnia odporność na stres i ma korzystny wpływ na układ nerwowy. Zawarta w niej niacyna (witamina PP) doskonale wspomaga przemianę materii, a także wpływa na poprawę samopoczucia. Spożywanie kapusty kiszonej przyspiesza wykorzystanie żelaza, korzystnie wpływa na budowę tkanki kostnej, pobudza komórki, a tym samym odmładza organizm. Reguluje przemianę tłuszczową i obniża poziom cholesterolu. Dzięki witaminie B6 odbywa się przemiana białek. Ponieważ kapusta kwaszona zawiera sporo witaminy C, jest świetnym środkiem wspomagającym pracę układu odpornościowego, zwiększa wydolność mięśni.

 

 

Dietetycy podkreślają oczyszczające działanie kuracji sokiem z kwaszonej kapusty. Picie soku lub spożywanie kapusty na surowo, przyspiesza przemianę materii. Wpływ na lepszy metabolizm ma błonnik, którego w kapuście jest całe mnóstwo. Co więcej, kapusta reguluje przemianę tłuszczową oraz obniża poziom cholesterolu. Kwaszona kapusta to dobry składnik diet odchudzających, ze względu na niską wartość energetyczną. 100 g kapusty dostarcza zaledwie 16 kcal, a mimo to daje uczucie sytości.

< powrót